ceas Slava Buran aniversar, prima navetă spaţială sovietică, mecanism 2414, serie foarte mică

CEAS BARBATESC SLAVA Inscris de Ceasornicar
760 lei
Share on facebook Tweet this Salveaza pe mail Recomanda

Acest ceas Slava Buran, aniversar, este echipat cu un mecanism Slava 2414 cu două arcuri motoare, secundar central şi calendar periferic la ora „3”. Cele două arcuri, în două casete separate, îşi transmit unul altuia forţa printr-o mică roată intermediară şi împing simultan roata minutar. Diametrul ceasului este de 40 mm şi distanţa între anse de 18 mm, iar mecanismul are 25 mm diametru şi 3,8 mm grosime. Are 21 de rubine, inclusiv la coroana calendarului ! Eşapamentul este cu ancoră tip swiss cu palete din rubin şi balansier lis. Balansierul de mari dimensiuni împreună cu spirala din oţel elynvar execută 18.000 de bătăi pe oră şi este prevăzut cu amortizoare antişoc Aera-Slava, de construcţie sovietică. Capacul spate din inox are seria 136, ceea ce înseamnă că a fost printre primele exemplare produse din acest model. Cadranul negru mat este pus în evidenţă de secundarul ce sugerează zborul orbital, de inscripţiile aurii şi de silueta navetei spaţiale Buran în zbor.

Buran (din rusă Буран = viscol) este o naveta spațială sovietică ce a efectuat un zbor reușit în 1988. Testele dinaintea zborului orbital au fost realizate cu ajutorul avionului Antonov An-225, special conceput pentru aceasta. Naveta se lansează direct de pe structura avionului. Racheta purtătoare, numită Energhia, spre deosebire de varianta americană, a fost gîndită să poată folosi între două și opt „booster”-e (asa-zisele clopote, prin care se elimina gazul), realizîndu-se astfel propulsia, ceea ce îi mărește considerabil sarcina utilă pe care o poate plasa pe orbită (în jur de 200 de tone !). Se pare că această rachetă a fost proiectată să poată plasa pe orbita selenară circa 32 tone, și pe cea marțiană 28 de tone. Boosterele, la modelul american, folosesc combustibil solid, spre deosebire de cele rusești care folosesc kerosen. Primul și unicul zbor al navetei a fost executat pe 15 noiembrie 1988, fără echipaj uman, sistemul de menținere al vieții nefiind instalat la bordul navetei. După două orbite în jurul Pământului, naveta s-a întors pe cosmodromul de la Baikonur într-un mod complet automat. După aceea programul a rămas rapid fără fonduri, deoarece Ministerul sovietic al Apărării a constatat totala lipsă de rentabilitate a sistemului, din cauza costurilor extraordinar de mari. Prețul lansării a aproximativ 20 de tone de sarcină utilă pe sistemul Energhiia-Buran a fost estimat la 270 de milioane de ruble, comparativ cu 5,5 milioane de ruble pentru a livra o încărcătură similară cu racheta Proton. Odată cu destrămarea Uniunii Sovietice, programul a fost anulat.

Slava („glorie” în limba rusă) este unul dintre brandurile binecunoscute în paleta ceasurilor sovietice şi ruseşti produse la A 2-a Fabrică de Ceasuri din Moscova (2 Moskovskaia Ciasovai Zavod). Aceasta a fost înfiinţată în 1924 prin fuziunea cîtorva ateliere de radiotelegrafie, electromecanice şi ceasornicari din Moscova. Prin 1930 era deja organizată o producţie de serie cu ceasuri deşteptătoare şi stradale electrice. În octombrie 1941 fabrica a fost evacuată la Cistopol şi producţia orientată pentru nevoile de război. După victorie fabrica a revenit la Moscova şi a produs exclusiv ceasuri civile. Mai cunoscute au fost ceasurile de mînă “Start”, cu mecanismul 32yH (folosit şi în ceasurile Pobeda, pe baza mecanismului francez Lip T-15). În 1958 se stabileşte numele brandului “Slava”. Fabrica a produs şi ceasuri cu sonerie, electro-mecanice şi ceasuri cu diapazon. Prin anii ’60 a fost pus la punct modelul de ceas de mînă pentru bărbaţi cu două arcuri şi calendar 2428, iar prin anii ’70 aici s-a creat şi primul ceas cu quartz sovietic. De notat că şi ceasurile româneşti Orex au folosit, pentru o scurtă perioadă (’90–’92), mecanisme de la Slava.

Ceasul provine din colecţia personală, este într-o stare tehnică şi estetică excelentă. Revizia completă a fost făcută recent. Se livrează cu cureaua de prezentare, nouă, dedicată, iar transportul cade în sarcina cumpărătorului. Pentru acest ceas puteţi alege o frumoasă curea din piele autentică de struţ, şarpe, capră sau viţel (găsiţi curele pentru ceas la secţiunea „curele piele”), 100% handmade. Alte accesorii pentru ceasuri găsiţi la secţiunile „perniţe” şi „cutii ceasuri”.

Atenţie: feriţi ceasul de lovituri sau şocuri mecanice puternice. Deşi are un mecanism solid cu amortizoare la balansier, este totuşi doar un ceas ! Feriţi ceasul de apă şi atmosfere umede, acide. Chiar dacă are garnituri de etanşare, în timp acestea slăbesc cîte puţin. Evitaţi apropierea de cîmpuri (electro)magnetice intense. Spirala balansierului este sensibilă, putînd rămîne cu un slab magnetism care îi perturbă funcţionarea. Periodic, la 3-4-5 ani, e bine să-i faceţi o nouă revizie la ceasornicar. Chiar şi cel mai bun ulei se degradează în timpul unei funcţionări mecanice îndelungate.

Data anunt: 17 aprilie 2023 Actualizat: 26 martie 2024 Vizualizari: 0
Contact

Vrei sa il cumperi? Contacteaza vanzatorul:

0747404440

Ceasornicar

Anunturi: 1380
Anunturi marcate ca vandute: 898
Membru din: 10-2012
Recomanda daca ai cumparat de la el:

Recomandari
Alte ceasuri de la Ceasornicar
Avia
350 lei
Zentra
700 lei
Sekonda
370 lei
Citizen
150 lei
Lip
710 lei