ceas Roamer Stingray, foarte rar, mecanism Meyer & Stüdeli MST 473 (baza ETA 2551), brăţara originală

CEAS DAMA ROAMER Inscris de Ceasornicar
850 lei
Share on facebook Tweet this Salveaza pe mail Recomanda

Acest ceas Roamer Stingray, de damă, este echipat cu un mecanism automatic MST 473 (Meyer&Stüdeli S.A., Manufacture d’Horlogerie Soleure, 1927) derivat dintr-o bază ETA 2551, cu 23 de rubine, secundar central şi calendar, fabricat aproximativ în 1966. Din acest mecanism, modificat, au fost dezvoltate şi calibrele Girard-Perregaux 82.0, Zodiac 47, Hamilton 79, Tissot 744 şi Tissot 766, Dugena 1081, Dugena 3309 şi Enicar 765. Ceasul are dimensiunile de 24x22 mm şi distanţa între anse de 10 mm, iar mecanismul are diametrul de 17,2 mm şi înălţimea de 4,65 mm. Balansierul lis prevăzut cu amortizoare Incabloc efectuează 21.600 de bătăi pe oră. Arcul motor asigură, complet armat, o rezervă de mers de 42 de ore. Cadranul de un elegant gri-petrol este marcat cu denumirea companiei şi a modelului. Mecanismul este şi el ştanţat „Roamer”. Capacul spate din oţel, pe filet, în stare foarte bună, este marcat cu logo-ul companiei şi al modelului şi are seria 1121.001. Carcasa este din oţel, la fel ca brăţara originală. Remontoarul este original, marcat cu logo-ul Roamer (vezi foto 4). Este un ceas rar, greu de găsit pe piaţa ceasurilor vintage, atît modelul bărbătesc cît şi cel de damă (un Stingray bărbătesc se vinde cu preţuri între 4 şi 10.000 de lei !). Modelul Stingray ("pisică de mare", n.n.) a fost introdus în anii '60, alături de Anfibio și Mustang. În general, ceasurile manuale anterior brevetate, rezistente la apă, au devenit gama Anfibio nou proiectată, în timp ce gama automată Rotopower, rezistentă la apă, a devenit baza pentru noua și emblematică gamă Stingray. Stingray erau de obicei automatice - folosind noul mecanism automatic 44 cu 28 de rubine, MST 471. În 1966-67 gama Stingray s-a lansat cu bezelurile stil 600, 601 și 602, cu mai multe versiuni de cadran. Retrase cu timpul din fabricaţie, toate cele trei versiuni erau dress watches rezistente la apă. În septembrie 1967, la tîrgul de la Leipzig, Roamer Stingray S primeşte medalia de aur pentru design. Din 1975, numele Stingray nu a mai fost folosit, fiind înlocuit în gama sportivă / divere prin modelele Rockshell. Abia în 2012 a fost "reactivat" modelul Stingray, ca produs al actualei companii Roamer.

De peste 130 de ani, Roamer produce ceasuri de calitate în Elveţia. Istoria companiei începe în 1888 în micul orăşel Solothurn (Soleure), unde ceasornicarul urbei, Fritz Meyer, deschide un atelier specializat în care producea un model original de cilindri pentru eşapament. La început lucra cu şase oameni, dar harnicul ceasornicar şi-a dezvoltat rapid afacerea, compania ajungînd curînd la 60 de salariaţi. Cîţiva ani mai tîrziu firma îşi schimbă specializarea, începînd să producă ceasuri şi mecanisme. În 1904, producţia firmei depăşea jumătate de milion de mecanisme. În 1905, Meyer şi asociatul său, Johann Stüdeli, fondează “Meyer & Stüdeli Company”. În numai un an firma depăşeşte 400 de angajaţi şi se mută într-un nou sediu, unde va începe să producă calibrele MST cu eşapament pin-lever, foarte populare în acea perioadă. Între 1914 şi 1923, în apropiere de Solothurn, compania deschide mai multe subsidiare unde diferitele piese erau ansamblate. În 1923, numărul salariaţilor trecea de 1.200, iar producţia depăşea un milion de mecanisme pe an. De altfel, începînd din acel an, compania introduce un control strict al calităţii. “Meyer & Stüdeli” îşi schimbă în 1952 numele în „Roamer”, fiind recunoscută drept o manufactură unde se produceau ceasuri mecanice, rezistente la apă, de înaltă calitate. Un alt punct forte al ceasurilor Roamer este designul, care depăşeşte preţul la care acestea se vînd. De-a lungul timpului, Roamer a dezvoltat mai multe strategii ingenioase de marketing. Botezate „True values” sau „Just watch”, acestea au adus brandului notorietate şi recunoaştere.

Ceasul provine din colecţia personală şi este într-o condiţie tehnică şi estetică excelentă. Se livrează cu brăţara originală, iar transportul cade în sarcina cumpărătorului. Pentru acest ceas puteţi comanda o frumoasă curea din piele autentică de struţ, şarpe sau viţel (găsiţi curele pentru ceas la secţiunea „curele piele”). Alte accesorii pentru ceasuri găsiţi la secţiunile „perniţe” şi „cutii ceasuri”.

Atenţie: feriţi ceasul de lovituri sau şocuri mecanice puternice. Deşi are un mecanism solid cu amortizoare la balansier, este totuşi doar un ceas ! Feriţi ceasul de apă şi atmosfere umede, acide. Chiar dacă are garnituri de etanşare, în timp acestea slăbesc cîte puţin. Evitaţi apropierea de cîmpuri (electro)magnetice intense. Spirala balansierului este sensibilă, putînd rămîne cu un slab magnetism care îi perturbă funcţionarea. Periodic, la 4-5 ani, e bine să-i faceţi o nouă revizie la ceasornicar. Chiar şi cel mai bun ulei se degradează în timpul unei funcţionări mecanice îndelungate.

Data anunt: 02 ianuarie 2020 Actualizat: 20 februarie 2024 Vizualizari: 0
Contact

Vrei sa il cumperi? Contacteaza vanzatorul:

0747404440

Ceasornicar

Anunturi: 1379
Anunturi marcate ca vandute: 889
Membru din: 10-2012
Recomanda daca ai cumparat de la el:

Recomandari
Alte ceasuri de la Ceasornicar
Mortima
850 lei
Diehl
315 lei
Certina
5.400 lei
Darwil
810 lei
Komandirskie
1.250 lei